Anılar >>

LEVENT SANCAK ‘Tan

KIRIK OLTA

Ben Mersin'in Tarsus ilçesinde öğrencilik yıllarımda avcılıkla tanıştım lsancakAnnem bu özelliğimin büyükbabamdan genetik olarak geçtiğini hala söyler. Ama annem ava gittiğim zamanlarda sürekli endişelenirdi. Bu sebeble ava gitmeme pek müsade etmezdi. Bende çoğu zaman onlardan habersiz kaçar giderdim. Geceleri gizli gizli ooltalarımı hazırlar, akşam fırça yiyeceğimi bile bile sabah erkenden kaçar giderdim. Yine böyle bir sabah erkenden daha önceden sözleşmiş olduğum arkadaşımla beraber Tarsus Şelalesine sazan avına gittik. O zamanlar kendimizin tarlalardan kestiğimiz kargıdan oltalarımız vardı. Ben onlardan biriyle hazırladığım çapariyi suya indirdim ve üzerinede bir taş bıraktım. Arkadaşımda bir yer bulup ava başladı. Ben bir ara ileride avlanmakta olan yaşlı amcanın yanına gittim. Selam verip konuşmaya başladık. Tam bu sırada benim üzerine taş koyup suya indirdiğim oltam bir çatırtıyla kırıldı sonrada suda kayboldu. Ama olaya amcanın arkası dönüktü. Ben koştum ama yetişemedim. Amcada yanıma gelip bana şöyle dedi :leventsancakresim " oğlum, oltayla beraber arkadaşında mı suya gitti ? " Ben bir yandan kaçan balığamı üzüleyim yoksa yaşlı amcamın ciddi ciddi bilmeden yaptığı espiriyemi güreyim bocaladım. Sonra oranın amca bana indirdiğim yerin derin olduğunu, ileri doğru akıntı başladığını ve oltanın bir müddet sonra çıkabileceğini söyledi. Ben avıma devam ettim. Bu arada oltamında suyun yüzüne çıkması için dua ediyordum. Saatler geçti akşam'a doğru gitmeye karar verdik. Diğer oltalarımızı topladık. Sonra tam yola koyulduk. Tam av yaptığımız yerin üzerindeki köprüden geçerken aşağıda benim kırık oltamı gördük. Hemen aşağıya koştuk. Diğer oltalarımız yardımıyla kenara aldık. O koca balık yorulmuş olsa gerek kuş gibi hafif hiç zorluk çıkarmadan geldi. Yaklaşık 2.5 - 3 Kg. vardı. Huzur içinde evlerimize gittik. Ama yakaladığım, bu koca balık bile evden fırça yememi engelleyemedi. Saygılarımla...

Anılarınızı hikmetsolak@gmail.com adresine yollayabilirsiniz

Rastgelsin

Editör

Prof. Dr. Hikmet Solak

Bu site amatör balık avcılığına adanmıştır.
Yoğun bir emekle hazırlanan bu sitedeki bilgi ve belgelerin kaynak gösterilerek dahi izinsiz kullanımı yasaktır.
© bizimolta.com 1998 tüm hakları saklıdır.